På gång i veckan

Den här veckan händer det två spännande saker i Vallentuna Naturskyddsförening!

På onsdag (13/4) kommer Didrik Vanhoenacker och berättar och livet som jourhavande biolog på Naturhistoriska Riksmuséet. Didrik är känd från TV-programmet Mitt i naturen och genom rollen som jourhavande biolog svarar han på frågor om det mesta som rör biologins område. Har du gått och klurat på någon fråga men aldrig hittat svar? Fråga Didrik! Föreläsningen/frågestunden sker i Mathiasgården klockan 19.00.

På lördag är det klädbytardag i en mängd kretsar av Naturskyddsföreningen, så även hos Vallentunakretsen. Det är enkelt – ta med dig hela och rena plagg som du inte vill ha längre, och få max tio kuponger för att byta mot ”nya” plagg som någon annan lämnat in. Ett roligt sätt att förnya garderoben utan att slösa varesig pengar eller naturresurser. Kläder som bli över skänks till second hand och välgörenhet. Kläder kan lämnas kl 18.30-19.00 vid föreläsningen i Mathiasgården på onsdag, eller lämnas direkt på lördag. Klädbytardagen äger rum lördagen den 16 april kl 11-16 i Kulturhuset, stora mötesrummet. Här kan du läsa mer om Naturskyddsföreningens klädbytardag.

2016-04-11