Engagera dig

Vilka miljöfrågor brinner du för?

Hos Naturskyddsföreningen har du möjlighet att fördjupa dig i de miljöfrågor som just du brinner för. Du kan också lära dig om andra miljöfrågor tillsammans med andra medlemmar. Här får du några tips på hur du kan engagera dig, lära dig mer och träffa andra miljöintresserade medlemmar:

• Gå på aktiviteter som anordnas av Vallentunakretsen.
  • Logga in på Naturkontakt – Naturskyddsföreningens medlemsforum. Här kan du diskutera, hålla dig uppdaterad om vad som händer i resten av Naturskyddsföreningen och få inspiration. Här kan du också administrera ditt medlemskap och välja att få nyhetsuppdateringar om dina intresseområden. Du kan också gå med i nätverk som jobbar aktivt med specifika miljöfrågor, till exempel Kemikalienätverket, Klimatnätverket eller Mat & Jordbruksnätverket.
  • Hör av dig till Vallentuna naturskyddsförenings styrelse. Har du idéer om saker föreningen borde arbeta med? Vill du skapa ett lokalt nätverk för någon fråga? Hör av dig till styrelsen, kontaktinformation hittar du här.