Mindfulness i Kyrkviken

Vill du komma ut i naturen och uppleva den i nuet? Då kan Mindfulness i naturen vara något för dig. Mindfulness, eller medveten närvaro som det heter på svenska, är att slappna av och ta in det som händer här och nu. Det är att observera sin omgivning och sina tankar utan att döma och utan att sväva iväg i funderingar om det som hänt och det som kommer. Att vara medvetet närvarande är någonting man använder sig av i bland annat psykoterapi men det är även användbart för den som helt enkelt vill bli bättre på att stanna upp och slappna av.

Med Mindfulness i naturen har du möjlighet att komma ut i de gröna kilarna och lära dig medveten närvaro. Här i Vallentuna sker promenaderna på söndagar klockan 10-11.30, fram till och med vecka 44. Mer information hittar du här och här. Promenaderna är del av ett projekt som drivs av kommuner i Rösjö-, Angarn- och Bogesundskilarna, samt landstinget och olika föreningar.