Inställt – Kallelse: Kretsstämma och Föredrag av Britta Sannel

Kretsstämman och föreläsningen som skulle ha ägt rum nu på torsdag kväll ställs in för att minska risken för smittspridning av Covid-19. Vi återkommer med ett nytt datum.

Datum: Torsdag 19 mars kl. 19-21.00

Plats: Stora mötesrummet, Vallentuna Kulturhus.

Motioner ska ha inkommit senast 5 mars och skickas till vallentuna@naturskyddsforeningen.se

Samtliga handlingar återfinns på hemsidan 2v innan mötet: www.vallentuna.naturskyddsforeningen.se

Efter stämman kommer Britta Sannel hålla föredrag om Permafrost och klimatförändringar.

Permafrost är mark där tjälen aldrig försvinner, marken är frusen året runt. När klimatet blir varmare kan permafrosten runtom i Arktis tina och släppa ut växthusgaser, vilket förstärker den globala uppvärmningen. Vad händer när marken tinar och hur kommer det att påverka klimatet? Britta Sannel är forskare på Stockholms universitet och hon berättar om sin forskning kring permafrost och klimat. Föredraget tar dig med till spektakulära landskap som kanske kommer att se helt annorlunda ut i en varmare värld.

Varmt välkommen önskar styrelsen!