SKOGSVANDRING I TÄRNANOMRÅDET – Stockholms närmaste vildmark

Följ med på en vandring i de fantastiska skogarna i Tärnanområdet. Här kan man uppleva vildmark, men ändå så nära staden. Vi kommer att göra en vandring på ca 5 km ut på Bromsebyön längs sjön Tärnans stränder och studera skogens mångfald.

Samarrangemang mellan Naturskyddsföreningarna i Vallentuna och Österåker, och Friluftsfrämjandet i Österåker

När: Annandag påsk den 18 april

Utrustning: Rejäla skor och matsäck, kläder efter väder, (kikare och lupp om du har).

Var: Samling kl. 11 vid reservatsparkeringen till Exerman Hersby naturreservat, strax väster om Pukeby, alt Pressbyrån i Vallentuna 10:15 för samåkning..

Anmälan till Vallentuna Naturskyddsförening vallentuna@naturskyddsforeningen.se senast 16 april. Ange om du behöver samåka.